konstant lys i lampeudtag?
mvn
2012-06-09 19:33:49 UTC
jeg har købt et hus... og skulle sætte en lampe op over spisebordet..
jeg satte den brune og blå ledning i lampen og satte derefter pærer i
lampen...... pærene tændte med det samme, efter jeg havde sat de 3
pære i, ville jeg slukke for lyset.... men uden held..... ...... jeg
kan så IKKE slukke lyset ?!?

der hænger en 3. ledning... en sort en.... højst sansynligt en
korrespondance styring ?? der er lysdæmper i lokalet samt 2 andre
kontakter.........

kan det være pga. der er korespondance der er konstant lys i lampen ??
og hvordan skal denne 3. ledning så tilsluttes ?? i brun eller
blå ?? (fase eller 0 ?)
Erik Olsen
2012-06-09 20:18:06 UTC
Post by mvn
[...]
Hvis der er tre tilslutninger i lampeudtaget, er det muligvis nul
(lyseblå), fase (brun) og lampeledning (sort).

Prøv at kontrollere spændingen mellem nul og de to andre ledninger i
kontaktens to stillinger. Måske skal du bare flytte en af lampens
ledninger fra fase (brun) til lampeledning (sort).

Hvis der ikke er noget fast lampeudtag som f. eks. dette
http://www.elvvs.dk/p/lampeudtag-3l-j-oe80mm-hvid-kampagne-tilbud-13550/
men blot ledninger som samles med kronemuffer og en trækaflastning,
ville jeg montere et fast lampeudtag. Hvis du ikke ved hvordan det skal
forbindes og monteres, skal du måske have en elektriker til at montere
det for dig.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
mvn
2012-06-10 14:04:16 UTC
Post by Erik Olsen
Post by mvn
[...]
der er 2 blå samlet i en kronmuffe og 2 brune samlet i en kronmuffe
samt 1 sort...... 2 kontakter i rummet samt 1 lysdæmper
jeg er ikke meget for at skulle betale en elektriker når min
opfattelse af sådanne ting er at det værste der kan ske er en sikring
der ryger ?

Martin
Erik Olsen
2012-06-10 14:17:33 UTC
Post by mvn
[...]
Du kommer kun videre ved at undersøge det systematisk. Hvis du ikke
magter det, må du have fat i en elektriker.
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
SvenP
2012-06-10 14:30:29 UTC
[...]

Det kan du godt have lidt ret i. Så prøv du bare at flytte den ene ledning
fra "den rødbrunesamlemuffe" til den "sorte samlemuffe"

Mvh. Sven
CC
2012-06-10 16:02:21 UTC
Post by mvn
Post by Erik Olsen
Post by mvn
[...]
Hvad mener du med kontakter (er det afbrydere eller stikkontakter)?

Du har fase (brun), Blå (nul) og sort (mellemledning)

Tilgangen fra eltavlen (brun og blå) eller et andet lampested er i din
loftroset. Herfra er de sløjfet ned til afbrydere/stikkontakter.

Så forbinder du lampen til sort (mellemledning) og blå (nul) så lyser
lampen og du kan slukke/tænde eller dæmpe fra en af dine afbrydere eller
lysdæmperen.
mvn
2012-06-10 19:40:26 UTC
Post by CC
Post by mvn
Post by Erik Olsen
Post by mvn
[...]
det er 2 afbrydere på den ene væg og 1 lysdæmper på væggen ved siden
af

martin
CC
2012-06-10 22:09:55 UTC
Post by mvn
Post by CC
Post by mvn
Post by Erik Olsen
Post by mvn
[...]
Du må skille afbrydere og lysdæmper af, så du kan se hvilken farver
ledning der i.
Har du andre lampesteder i samme lokale?
Klaus D. Mikkelsen
2012-06-10 22:30:23 UTC
Post by mvn
det er 2 afbrydere på den ene væg og 1 lysdæmper på væggen ved siden
af
Ja, og når du har flyttet ledning fra brun til sort, finder du ud af
hvilken kontakt der styrer lyset.

Klaus
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk
Benny Nissen
2012-06-11 16:38:40 UTC
Post by mvn
jeg er ikke meget for at skulle betale en elektriker når min
opfattelse af sådanne ting er at det værste der kan ske er en sikring
der ryger ?
Ja, eller huset brænder eller nogen dør!

El-arbejde er ikke for folk, der ikke ved, hvad de har med at gøre.
m***@gmail.com
lysdæmperen fungere vist ikke... jeg satte den normale afbryder hvor lysdæmperen sad.. så virkede det
CC
2012-06-14 19:53:24 UTC
Post by m***@gmail.com
Post by mvn
[...]
Check lige sikringen i lysdæmperen, at den ikke er brændt over

Database (slave) 0.003961 s
44.2734 kB
Benchmark Min Max Average Total
SELECT `lang` FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_url` = 'dk.teknik.el' (4)
0.000171 s
0.000502 s
0.000355 s
0.001422 s
2.2344 kB
2.3672 kB
2.2676 kB
9.0703 kB
SELECT `code`, `name` FROM `lang` WHERE `code` = 'da' (3)
0.000111 s
0.000164 s
0.000138 s
0.000413 s
2.4141 kB
2.4141 kB
2.4141 kB
7.2422 kB
SELECT * FROM `lang` WHERE `code` = 'da' (1)
0.000186 s
0.000186 s
0.000186 s
0.000186 s
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
12.5234 kB
SELECT * FROM `thread` WHERE `hash` = 'acS0SpGc' (1)
0.000471 s
0.000471 s
0.000471 s
0.000471 s
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
4.2500 kB
SELECT * FROM `newsgroup` WHERE `newsgroup_id` = '65126' (1)
0.000466 s
0.000466 s
0.000466 s
0.000466 s
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
5.8047 kB
SELECT * FROM `temp_simthread` WHERE `hash` = 'acS0SpGc' (1)
0.000533 s
0.000533 s
0.000533 s
0.000533 s
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
2.6953 kB
SELECT text_res, img_res, manual FROM porndetect WHERE hash = 'acS0SpGc' AND page = 1 (1)
0.000470 s
0.000470 s
0.000470 s
0.000470 s
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
2.6875 kB
Kohana 0.009975 s
64.3594 kB
Benchmark Min Max Average Total
find_file (101)
0.000004 s
0.000656 s
0.000099 s
0.009975 s
0.5234 kB
2.1563 kB
0.6372 kB
64.3594 kB
Requests 0.086594 s
569.2813 kB
Benchmark Min Max Average Total
"acS0SpGc/konstant-lys-i-lampeudtag" (1)
0.088376 s
0.088376 s
0.088376 s
0.088376 s
597.3047 kB
597.3047 kB
597.3047 kB
597.3047 kB
Thread controller 0.001142 s
27.7031 kB
Benchmark Min Max Average Total
Init (1)
0.001142 s
0.001142 s
0.001142 s
0.001142 s
27.7031 kB
27.7031 kB
27.7031 kB
27.7031 kB
Thread parsing 0.066701 s
184.2813 kB
Benchmark Min Max Average Total
Other (2)
0.006455 s
0.019893 s
0.013174 s
0.026348 s
30.8672 kB
36.9609 kB
33.9141 kB
67.8281 kB
PHP Post Parsing (1)
0.005964 s
0.005964 s
0.005964 s
0.005964 s
85.6719 kB
85.6719 kB
85.6719 kB
85.6719 kB
C++ Post Parsing (1)
0.033758 s
0.033758 s
0.033758 s
0.033758 s
17.7344 kB
17.7344 kB
17.7344 kB
17.7344 kB
Three (1)
0.000631 s
0.000631 s
0.000631 s
0.000631 s
13.0469 kB
13.0469 kB
13.0469 kB
13.0469 kB
Load & uncompress 0.006353 s
27.7500 kB
Benchmark Min Max Average Total
load_thread (1)
0.006353 s
0.006353 s
0.006353 s
0.006353 s
27.7500 kB
27.7500 kB
27.7500 kB
27.7500 kB
Application Execution (507) 0.020666 s 33.418700 s 0.197954 s 0.103153 s
749.6172 kB 4,534.3750 kB 1,358.6072 kB 1,214.6641 kB